BIVALYERŐS KEZDÉS!

Kvalifikációval ma reggel kezdetét vette a gyorsasági országos bajnokság zárófordulója a Hungaroringen.

A Gender Racing Team nagyon erős, mondhatni csapatgyőzelemmel “köszönt be”. Villáminterjúk keretében beszélgettünk velük, elsőként Rónai Tamással:

Tomi, kategória és abszolút pole, – pályafutásod során első alkalommal – , óriási, négy másodperc előny, a változékony körülmények ellenére… Minek köszönhető a bombasztikus eredmény?  

Egyáltalán nem éreztem a kvali első harmadában, hogy ez így fog majd alakulni… A tegnapi szabadedzéseken alig tudtunk menni, így minden az időmérőre maradt. A gyakorlás első felében igyekeztem megtalálni azokat az íveket, amelyeken tapadást tudok nyerni. Félidőnél kijöttem a boxba, de nem volt érdemi információnk, hol is állunk valójában. A következő etapban félelmetes tempóval estem Pödör Balázsra, itt tudatosult bennem: gyorsak vagyunk!  

Mit vársz a versenyen?

Nehéz kérdés. A hátsó régió autói erősebbek, de igyekszem őket majd magam mögött tartani, ameddig csak lehet. Ha pedig lenne olyan szerencsénk, hogy maradna a változó időjárási tényező, az eddigi tapasztalatainkból kiindulva magammal kellene megküzdenem.  

Stern Roland is elmondta érzéseit:

Roland, szinte újonc létedre egy egészen elképesztő második hely. Hogy hoztad össze?

A szabadedzéseken még nem gondoltam volna mindezt, ám már akkor is látszott a fokozatos javulás. Az éjjel rosszul aludtam, így a forgolódás helyett inkább – még ha viccesen hangzik is -, a playstationt és a hungaroringi ívek gyakorlását választottam. Úgy néz ki megérte, nagyon örülök az eredménynek!

Céljaid a futamra?

A futam természetesen már más lap, de azért itt is igyekezni fogok kitenni magamért! A csapattársaimra és persze mindenkire vigyázva, de jó csatákra készülök! Szerintem a kategória második helye reális célkitűzés lehet!  

Eszenyi Lászlóval zárnánk a sort, aki az összetett hatodik, és kategória negyedik helyet hozta:

Laci, milyennek érezted a kvalit?

Nem jónak… Egész pontosan rossznak. Egy technikai probléma hátráltatott, amely miatt másodperceket veszítve az ideálisnál sokkal hosszabb féktávokra kényszerültem. Tegnap már érzékeltük ezt a hibát, ám a fékek cseréje sem hozta meg a várt javulást, az autó továbbra is “felúszik” időnként.  

Érzésed szerint tudsz majd feljebb lépkedni a verseny során? Mindenképp ez a cél, és, hogy a rendelkezésre álló idő alatt megtaláljuk a probléma forrását. Ha sikerül, valószínűleg jóval előrébb fogom befejezni a futamot.