Parádés rajtok és feljebb lépés a tabellán
Ezt hozta a GRT versenyzője, Michl Oliver számára a F4 CEZ Championship első versenyévadának zárófordulója Magyarország legújabb versenypályáján, Balatonfőkajáron a Balaton Park Circuit-en! A zárófordulón ismét három versenyfutam várt a mezőnyre és most sem volt hiány izgalmakban még a legutolsó körökben sem.
A Balatonfőkajár mellett épült Balaton Park Circuit első hivatalos bajnoki versenyhétvégéjén való részvétel a GRT számára is nagy öröm volt, hogy a hazai autósport legeredményesebb formula autós csapata aktív részese lehetett egy ilyen autósporttörténeti jelentőségű eseménynek.
A várakozásoknak megfelelően rengeteg munkát adott a csapatnak az új pálya feldolgozása és valóban különösen értékes volt minden egyes megtett kör és kilométer, amelyek megtételére pénteken lehetőség nyílt a szabadedzések során. Mindezt tovább nehezítette, hogy a pálya vadonatúj aszfaltcsíkjára még nem került fel a régóta használatos pályákon a tapadást nagyban segítő gumiréteg, valamint a pálya mellett folyó építkezésekről elég sok por is került folyamatosan a pályára. A nehezebb körülmények ellenére a jó csapatmunka meghozta a gyümölcsét mivel a szombati időmérőn teljesített hét körből Oliver az ötödik rajtkockát jelentő időt tudta futni, ismét meglehetősen közel az élmezőnyhöz.
A szombat délutáni első versenyen sajnos nem tudta megtartani ezt a pozíciót és végül a hetedik helyen ért célba. A vasárnapi második versenyfutamon így erről a helyről rajtolhatott, de ez a futama alakult a legkevésbé szerencsésen, mert a bíztató rajtot követően a harmadik körben hirtelen elfogyott a tapadás Oliver versenyautója alatt és a kavicságyon keresztül a korlátnak ütközött. Szerencsére sem a versenyzőnek sem az autónak nem esett baja, de sajnos fel kellett adnia a 2023-as versenyévad utolsó előtti futamát.
A délutáni szezonzáró futam viszont remekül indult és szerencsésen zárult Oliver számára. Ezen ismét az ötödik rajtkockából indulhatott és nagyszerűen kapta el a rajtot és az első körökben a harmadik pozíció körül harcolhatott, míg végül némi hátrányba kerülve a hatodik helyen intette le a kockás zászló az év utolsó versenyfutamán.
Izgalmas, kihívásokkal teli versenyhétvégével zárult az F4 CEZ Championship első versenyévada a Gender Racing Team számára, amit a csapat vezetője és a versenyzője is elégedetten értékelt:
„Nagyon izgalmas kihívás volt, hogy 2023-ban egy ilyen új, komoly sportértékű, az FIA által is komolyan számon tartott nemzetközi sorozatban állhattunk rajthoz, már rögtön az elindulásától, amelyben nagyon komoly sportszakmai-perspektíva van a jövőre nézve. Nagyon büszke vagyok az egész csapatra, hogy a GRT történetének eddigi legújabb, legmodernebb versenytechnikájával megmutathattuk, hogy eredményesen helyt tudunk állni nemzetközi szinten is! Nagyon büszke vagyok Oliverre is, hogy egy mindannyiunk számára új technikával ilyen eredményesen fel tudta venni a versenyt ebben az erős mezőnyben és egy ilyen konstans teljesítménnyel tudtuk hozni ezt az év végi negyedik helyet a bajnokságban. Már most nagyon várom az F4 CEZ Championship 2024-es szezonját, az idei év tapasztalatai alapján és a jövő évre mutatkozó érdeklődés alapján! Ez is arra sarkalt minket, hogy még egy további újgenerációs, T-421-est szerezzünk be, így jövőre már két autóval szeretnénk rajthoz állni a bajnokságban.”
„Eredményes vége lett a 2023-as szezonnak. Ez a remek csapatnak köszönhető, amit Tomi összeállított. Kevés tesztnappal is nagyon jól tudtuk tartani a tempót és erre büszkék is vagyunk. Az utolsó verseny a Balatonon érdekes volt, hiszen egy teljesen új pályán került megrendezésre a verseny. Nagy öröm volt a Balaton Park Circuit-en hazai közönség előtt versenyezni.”